dinsdag 10 februari 2015

Ik heb mijn vrienden in “levende lijven” altijd bij me!

 FaceTime3D, het is normaal FaceTimen maar dan in 3D.

Elk meisje tot een jaar of 25 kent het wel en heeft het ook ooit gekeken,  het programma Totally Spies. Drie tiener meisjes die elke aflevering weer de wereld redden van de slechteriken. Maar wat iedereen echt heel “vet” vond aan Totally Spies waren de “gadgets” die ze altijd van hun baas Jerry kregen. Zelf was ik helemaal fan van de compowder. De compowder was een make-up poeder met een functie om hun baas Jerry te bellen maar niet op een normale manier. Het hoofd en af en toe het hele lichaam van Jerry kwam in een hologram omhoog. Zoals het plaatje hier onder laat zien.


Ook komt het idee van FaceTime3D uit het jaaroverzicht van de NOS en van het verkiezingen programma van CNN. Hierbij maakte ze al gebruik van hologrammen. Maar met FaceTime3D gaan we dit ook naar de social media markt brengen.




Je bent een paar dagen ziek, en hierdoor mis je de afspraak die je gemaakt hebt met je beste vriendin. Heel vervelend. Maar wat als er nou een oplossing is waardoor je vriendin echt in “levende lijven” bij je is, terwijl zij thuis zit en jij ziek in je bed ligt.

Met FaceTime3D heb jij de mogelijkheid om tijdens het FaceTimen een 3D stand aan te zetten, hiermee komt er een hologram uit je telefoon van de persoon met wie je aan het FaceTimen bent. Vanmiddag zou eigenlijk mijn beste vriendin langskomen, maar ik moest weer zo nodig ziek zijn… Dus het ging helaas niet door. Maar toen FaceTimede ze me om me beterschap te wensen en toen was idee van FaceTime3D geboren.




FaceTime3D is een innovatie daarom is het handig om de theorieën van McLuhan erbij te pakken. McLuhan zei altijd “Medium is the message”. Hij bedoelde hiermee dat het medium belangrijker is dan de boodschap. In dit geval zou het 3D FaceTimen in het algemeen belangrijker zijn dan het gesprek zelf. FaceTime3D is ook veel belangrijker dan het gesprek zelf, het is een nieuwe mogelijkheid om van de wereld nog meer een “Global Village” te maken. Social media is tegenwoordig een verlengstuk van ons geworden (Extension thesis), we willen dit steeds persoonlijker en mooier maken. Hierdoor zou FaceTime 3D een succes worden!

Zeker voor mij, Charlie kan nu altijd op mijn aanrecht komen chillen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten